کاشت میلگرد چیست

کاشت میلگرد چیست؟

دلیل کاشت میلگرد چیست؟

دلیل کاشت آرماتور شماره 1: از کاشت آرماتور ، به منظور تقویت و مقاوم‌سازی سریع سازه‌های بتنی که استانداردهای سازه‌ای در آن‌ها رعایت نشده استفاده می‌شود. دلیل دیگر استفاده از این روش اقتصادی بودن این روش نسبت به راهکارهای دیگر است بدین‌صورت که با کاشت آرماتور و بولت می‌توان بارگذاری روی قطعات بتنی که مقاومت کافی ندارند را بدون نیاز به سازه جدید فراهم کرد. توجه دقیق به ضوابط و استانداردهای سازه‌ای برای محاسبه بارگذاری، تعیین قطر و عمق حفره و همچنین محل حفر باید در اولویت قرار داده شود.

دلیل کاشت آرماتور شماره 2: همچنین از کاشت میلگرد به منظور توسعه‌ی سازه‌ها و ساختمان‌ها استفاده می‌شود مثلاً اگر قرار باشد یک یا جند طبقه به یک سازه تکمیل شده اضافه شود از طریق کاشت آرماتور میلگرد‌های انتظار را می‌کارند و ستون‌های طبقه بعدی را اجرا می‌کنند (البته به شرط مهیا بودن توان فونداسیون و ستون‌های زیرین برای تحمل بار اضافه‌تر)

روش کاشت آرماتور و بولت  در بتن

در زیر روش کاشت میلگرد در بتن در چند قدم و بصورت کاملاً مختصر توضیح داده شده است:

1- ایجاد سوراخی به شعاع و عمق موردنظر. عمق حفره با توجه به نوع چسب کاشت آرماتور متفاوت می‌باشد.
2- حفره باید از قسمت انتها با دستگاه مکنده تمیز شود و سپس با برس فلزی پاک شود. بعد از برس کاری، دوباره باید به‌وسیله دستگاه مکنده تمیز شود.
3- تزریق چسب رزین باید از انتهای حفره آغاز شود و میکسر به‌آرامی بیرون کشیده شود. باید از ایجاد حباب هوای محبوس در حفره جلوگیری کرد و برای حفره‌هایی با عمق زیاد از لوله‌های اضافی استفاده کرد.
4- میلگرد یا بولت را باید با حرکت چرخشی و به‌آرامی در حفره قرار داد. مقداری چسب از حفره بیرون ریخته می‌شود که باید آن را به‌وسیله کاردک از محل پاک کرد.
5- در طول زمانی که رزین در حال سخت شدن است نباید میلگرد حرکت کند یا باری روی آن قرار گیرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment